Birlikte yuruyelim....

(0 oy)
on 21/11/2016
  • cArleone

22-24 Şubat 2014 tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz faaliyetin Gökmen Sayaroğlu tarafından kaleme alınan raporu. Keyifli okumalar......

İlk olarak 2009 yılında tırmandığım Hasandagı’ nın o zamanlar aldığım GPS kaydı bende mevcut idi. Normalde klasik rota olarak bildiğim aslında klasik rota olmadığını yaptığımız son faaliyetimizde daha iyi anladığım; sağlam ve güzel bir faaliyet oldu. Normal bir tempoda aceleye getirmeden faaliyetimizi tamamladık. Su deposunun hemen altından 1940’ m lerde tırmanışa geçtiğimiz faaliyetimiz 2650’ m ye kadar genelde fazla sert olmayan ve ara ara toz kar olan bir rotada iyi bir tempoda ilerledik. Bu noktaya kadar eğim %20 den başlayıp %40 lara

kadar geldi. Bu metreden sonra yatay olarak güney doğu istikametinde esas rotanın girişine doğru döndüğümüz anda karın yer yer daha sert olmasından dolayı krampon takmaya ve rahat ilerlemeye karar verdik. Bu noktadan sonra 30-40 m de bir kısa nefes molaları ile kendimizi yormadan ortalama %20 lerde seyreden bir eğimde yükselmeye devam ettik. Faaliyetimizin 4.5 uncu saatine ulaştığımızda (Sabah 09:00) dağın doğu sırtında bulunan kayalıkların dibine geldiğimizde esas yükselti rotamıza girdiğimiz güney-güneybatı istikametine doğru döndük. Bu arada bu noktaya kadar batonlarından destek alan ekip arkadaşlarıma kazma kullanmalarını önerdim. Daha önce eğitimlerde kazma kullanan ekip arkadaşlarım bu faaliyette teoriği pratiğe döktüklerinde ilerleyen metrelerde bunun faydasını, verdiği sağlamlık ve güven duygusunu aramızda gecen konuşmalarda ilettiler. Bir süre kar kulvarından yükselmeye başladıktan sonra, (2009 çıkışımda bu rotayı kullanmıştık). rota istikametimizin sağ tarafında bulunan daha önce başka bir ekibin bıraktığı izleri gördük ve ‘’kaya + kar’’ miks bir rotaya yönlendik. Zira çıktığımız kar rotası sert olmasına rağmen zaman zaman batak olabiliyordu ve eğim daha dikleşmeye başlamıştı. Kayalık kulvarı basamak gibi kullanabileceğimizi düşünerek önceki ekiplerin bıraktığı izlerden ilerlemeye karar verdim. Zirveye kadar eğim ortalama %45 seviyelerinde idi zaman zaman % 60 lara kadar çıktı. Bu noktalarda ellerimizden de destek alarak yavaş bir tempoda yükselmeye devam ettik. Doğrusunu söylemek gerekirse kar kulvarından devam etse idik daha hızlı yükseleceğimize inanıyorum. Belki de bu noktada bu miks rotaya girmek yanlış bir karar oldu. Zira arkadaşlarımın ilk esaslı dağ faaliyeti idi ve haliyle ilerlemede benden daha temkinli davranıyorlardı. Acele etmedik yavaş yavaş yükseldik. Saat 14:10 da birinci zirveye ulaştık. (~3220m). Zaman yetersizliğini gözönünde bulundurarak ana zirve olan kraterin karsı tarafına geçmemeye karar verdik. Fotoğraf çekimleri ve zirve defterini doldurduktan sonra kısa dinlenmenin ardından güney- doğu istikametine doğru sırt hattından klasik rotaya girip nispeten eğimi daha düsük bir rotada dönüsümüze 14:25 te başladık. Rahat ve temkinli olarak ilerlediğimiz dönüs rotamızı saat 18:00 de tamamladık. Burada ilk faaliyetlerinde oldukça yorulan ancak pes etmeden kararlılıkla ilerleyen ekip arkadaşlarımı tebrik etmek istiyorum. Onların kararlılığı sayesinde zirveye ulaşabildik. Faaliyet suresince hava oldukca elverişli idi. Özellikle tüm dag faliyetlerinde hava durumu için http://www.mountain-forecast.com adresini önceden ziyaret etmenizi şiddetle tavsiye ederim zira bir hafta önceden hava durumu ile ilgili mükemmele yakın bir tahminde bulundular. http://www.mountain-forecast.com/peaks/Hasandag Kendi adıma bana ders olabilecek bazı noktalara da deginmek istiyorum. Eğer elektronik bir alet kullanılıyor ise GPS,telsiz vb.. batarya konusunda ucuza kaçmamak gerektiğini bu faaliyette daha iyi anladım zira bazen soğuktan kalitesiz bataryalar kullanılamaz hale geldi. Aynı şekilde soğuk için dudak kremi ve kıs faaliyeti de olsa güneş kremi yanımızda bulundurulmalı. Hava soğuk ama günes yükselmeye başladığı andan itibaren tenimi kızartmaya başladı. Soğuk havada guneşin yaktığını anlayamıyorsunuz. Kaldı ki güneş kremi yanımda olmasına rağmen sürmeye üşendim ve acısını simdi çekiyorum. Bana iyi bir ders oldu. Son olarak ekip arkadaşlarım; GEDOSK başkanımız Sayın Hasan BOYACI’ ya, Fatih KAZANCI ve Bora BOZKURT’ a tekrar teşekkürlerimi iletiyorum. Birlikte nice faaliyetlerde görüşmek üzere…