Birlikte yuruyelim....
Zirvelerde....
Cicekler icinde....
Geçmiş Faaliyetler

Fırtına Zirveye İzin Vermedi.

(0 oy)
on 21/11/2016
  • cArleone

Hasandağı Faaliyetimizi, 14-15 Nisan 2012 tarihlerinde gerçekleştirdik.

GEDOSK etkinlik takviminde,  nisan ayı içerinde  yapılacak  dağ faaliyeti  olarak   planlamış  olduğumuz Hasandağı (3268 m –Aksaray) tırmanışımız için 13 Nisan Cuma günü 22.40’da Gebze Otogarı’ndan hareket ettik.Aksaray merkezli bir otobüs firması  ile yaptığımız, biraz uzun ama çok da  rahatsızlık vermeyen bir yolculuğun ardından cumartesi sabahı 07.30’da Aksaray Otogarı’na indik.Hava açık ve oldukça sıcaktı.Havanın bu kadar iyi olması bir anlamda şaşırtıcıydı:Haftaiçi sürekli olarak meteorolojiyi kontrol etmiş ve hafta sonu için Aksaray ili ve çevresinde kuvvetli fırtına ve gökgürültülü sağanak yağış beklendiğini görmüştük.Gerçi bu kötü tahminler hafta sonuna doğru biraz yumuşamış, biz de bundan cesaret alarak bir ara iptal etmeyi düşündüğümüz faaliyetimizi gerçekleştirmeye karar vermiştik.Hatta,

otobüs biletlerimizi bile rezerve ettirmek için Perşembe akşamına kadar beklemiştik.Aksaray’ da böylesine güzel bir havayla karşılaşıp; ayrıca , bizi dağa götürecek bir minibüs şöförüyle de anlaşınca çok daha keyifli şekilde kahvaltımızı yapıp çok küçük de olsa kısa bir Aksaray gezisi yaptık.Bu esnada gördüğümüz Ulu Cami bizleri daha ilk görüşte sade ama güzel mimarisiyle etkiledi.Kısa süren  bir alışveriş  ardından rahat bir minibüs yolculuğu ile kısa sürede  Helvadere Köyü’ne ulaştık.Sonrasında, oldukça dik ve son yıllarda  daha da bakımsız hale gelmiş; yarı asfalt yarı toprak yolu kullanarak otele doğru yükselmeye başladık.Hasandağı eteklerine kadar karla kaplı olsa da yol açıktı.Yavaş yavaş yükselirken bizden birkaç km ötede bir minibüsün daha yükselmekte olduğunu fark ettik.Biraz sonra yol üzerinde kısa bir alanda buzlanma olması sebebiyle önümüzdeki araç durunca bu minibüsteki arkadaşların İzmir’li bir grup olduğunu öğrendik.İzmir grubu kalabalık olmalarının da verdiği avantajla  dağ kazmalarını kullanarak yoldaki buzları temizlediler.Biz de onları takip ederek o kısa buzlu alanı aracımızla geçtik ve çok kısa bir mesafeyi daha katederek Karbeyaz  Otel’in hemen yanı başına ulaştık.Otelde görevli Yavuz ismindeki arkadaşla kısa bir sohbetin ardından çadırlarımızı kurduk ve eşyalarımızı yerleştirdik.Bu esnada Aksaray Jandarması ile de bir telefon görüşmesi yaparak faaliyetimiz hakkında kendilerini bilgilendirdik.Saat 10.30 civarında vardığımız kamp alanında çadırların kurulması ve sıcak bir şeyler içilmesinden  sonra yarın için planladığımız tırmanışımız öncesinde kullanacağımız malzemeleri kontrol ettik.Bu esnada kampımıza gelen İzmirli arkadaşlarla kısa ama zevkli bir sohbet gerçekleştirdik.Havanın hala açık olması ve yakıcı bir güneşin varlığı bizler için mutluluk vericiydi.Bu arada bizlerin bir gün içinde yaklaşık 150 m den 1950 m ye çıkmış olmamız ve bir gece süren otobüs yolculuğunun verdiği yorgunluk ile çadırlarımıza  çekilerek akşam 17.00  sularına kadar dinlendik.Kalktıktan  sonra yemek yenildi  ve güneşin batışına kadar aşağımızda uzanan ovanın muhteşem güzelliği izlenerek vakit geçirildi.Saatler ilerledikçe hava oldukça serinlemeye başladı.Aynı saatlerde  Gebze’den aldığımız haberlerde müthiş bir yağışın memleketimizde oldukça  etkili olduğu haberine ulaştık.Hasandağı’nda gerçi ciddi bir yağış yoktu fakat rüzgarın yavaş yavaş şiddetini arttırıyor olması endişe vericiydi.Güneş batıp hava kararınca hafif bir soğuk etkisini göstermeye başladı.Çadırlara çekilmeden önce yaptığımız toplantıda gece 03.00’ de kalkılıp 04.00 de yürüyüşe başlanmasına  karar verildi.Dağ tam karşımızda olduğundan nasıl bir rota izleyeceğimizi de gayet net bir şekilde belirledik.Yattıktan sonra gecenin ilerleyen saatlerinde rüzgarın uğultusu ile uyandık.Çok kuvvetli bir rüzgar çadırlarımızı silkeliyordu.Zaman zaman da hafif bir yağmur bu kuvvetli fırtınaya eşlik etmekteydi.Çadırlarımızı dikkatli bir şekilde kurduğumuzdan herhangi bir sorun yaşamadık.Tüm gece fırtına aynı şiddette  devam etti.Dolayısıyla gece kalkıp tırmanışa başlama planımızı uygulamaya sokamadık.Pazar sabahı 07.00’ de kalktığımızda kamp alanında bizlerin zaman zaman ayakta durmasını zorlaştıracak  şiddette bir rüzgar esmeye devam ediyordu.Yağmur çok fazla olmasa da ara ara varlığını hissettirmekteydi.Bu arada İzmir’li grubun harekete geçtiğini gördük.Kahvaltımızı yapıp ne yapabileceğimizi değerlendirip olumsuz hava koşullarına rağmen yükselebileceğimiz kadar yükselmeyi kararlaştırdık.Rotada değişiklik yaparak  dik bir kulvardan çıkmayı hedefledik.09.00’ da bizler rotaya girerken İzmir ekibi geri dönüyordu.Oldukça dik bir parkurda kısa bir süre sonra kara girerek iyi bir tempoda yükselmeye başladık.Bu esnada arkadaşlarımızdan biri geri döndü.İyi bir tempoda yaklaşık 2 saat 20 dakikada 1950 m’ den 2750 m’ye ulaştık.Artık bu noktada, esen rüzgarın şiddeti ayakta durmayı bile güçleştirmekteydi.Geri dönüş kararı alarak çok rahat bir tempoda saat 13.00’ de kampa indik.Yaptığımız değerlendirmede :Eğer bu şiddette rüzgar esiyor olmasaydı saat 09.00 gibi geç bir saatte yola çıkmış olmamıza rağmen zirveyi yapabileceğimiz sonucuna vardık.Kampa ulaştıktan sonra kısa bir atıştırma molasının ardından eşyalarımızı ve çadırlarımızı toplayarak bizi Aksaray’a götürecek olan aracı bekledik.Aracın gelmesi ve eşyalarımızın yüklenmesi ile 14.30’ da kamp alanından ayrıldık.İçimizde; zirve yapamamış olsak da iyi bir yürüyüş yapmış olmamızın mutluluğu vardı.Aksaray’a geldiğimizde çantalarımızı otogarda emanete bırakıp aynı minibüsle il merkezine  gittik.Ve yaklaşık dört saatlik bir boş zaman diliminde  ilk önce bir şeyler yiyip sonrasında gezebildiğimiz kadar gezdik .Giderken kullandığımız  firmanın 20.30 otobüsüyle de  Aksaray’ dan ayrıldık.Rahat bir yolculuk neticesinde pazartesi sabahı 05.00 de Gebze Otogarı’na ulaşarak faaliyetimizi tamamlamış olduk.