Birlikte yuruyelim....
Zirvelerde....
Cicekler icinde....
Geçmiş Faaliyetler

Ilgaz'da Çok Fazla Kar vardı!

(0 oy)
on 10/11/2016
  • cArleone

10-11 Aralık 2011 tarihleri arasında Kastamonu'daydık.

Büyük Hacettepe’yi hedefleyen faaliyetimiz için 10 Aralık Cumartesi 00.45 ‘de Gebze Otogarından hareket ettik.Bir arkadaşımız da bize İzmit’den katıldı.O gün için ‘’yurdun batı bölgelerini etkisi altına alan soğuk hava dalgası’’ sebebiyle Bolu Dağı civarında yoğun kar yağışı olduğu özellikle internet medyasında yer almaktaysa da herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmadan rahat bir yolculuğun ardından 07.45 civarında Kastamonu’ya indik.Hava oldukça soğuk fakat yağış yoktu.İlk olarak o gün için kiralamış olduğumuz minibüs ile bir pastaneye giderek kahvaltımız

yaptık.Sonrasında ise cumartesi akşamı kalacağımız ve daha önceden yer ayırtmış olduğumuz tarihi bir konağa giderek eşyalarımızı bırakıp tırmanış için hazırlıklarımızı tamamladık.Şehirde elimizden geldiği kadar çok da fazla oyalanmamaya çalışarak alışverişimizi tamamladıktan sonra Ilgaz Dağı istikametinde kısa yolculuğumuza başladık.Gördüğümüz kadarıyla bu yol İstanbul yoluna göre daha karlı ve buzluydu.Hatta yolda devrilmiş bir aracın yanından geçtik.Buzlu zemin üzerinde yaklaşık yarım saatlik bir araç yolculuğunun ardından Çatören Köyü kavşağından saparak ana yoldan çıktık.Bu noktadan itibaren kış kendini tam anlamıyla bizlere gösterdi.Etrafımız bir anda karla kaplı bir orman tarafından çevrildi.Manzara müthiş güzeldi.Yaklaşık iki km’lik kar üzerinde yolculuk sonrasında yürüyüşe başlayacağımız balık çiftliğine ulaştık.Aracımızı karlı zeminde biraz uğraşıp geri döndürdükten sonra son yürüyüş hazırlıklarımızı tamamlayıp 10.00’da yürüyüşe geçtik.Yürüdüğümüz orman yolu tamamen karla kaplıydı.İz açarak 1250 m irtifadan yükselmeye başladık.Güneşli bir havada yürüyor olsak da içinde bulunduğunuz vadi ve yüksek ağaçlar güneş ışınlarının bizlere ulaşmasını engellemekteydi.Bu durum özellikle durduğumuz anlarda üşümemize neden oluyordu.Sürekli olarak karla mücadele edip,iz açarak beş saatlik bir yürüyüşün ardından Büyük Hacet eteklerindeki yayla evlerine ulaştık.İrtfa 1950 m idi.Ekibin genelindeki yorgunluk ve havanın kararıyor olması nedeniyle dönüş kararı aldık.Yaklaşık bir saatlik keyifli bir molanın ardından 16.00’ da dönüşe geçtik.Hava hızla karardı ancak ısı yüksekti ve sabahın aksine dönüşte üşüme olmadı.Ekibin büyük bir bölümü 2saat 15 dakika gibi kısa bir sürede balık çiftliğine ulaştı.Son gelen katılımcı ise 3 saatte bitiş noktasına vardı.Balık çiftliğinde soba başında günün değerlendirilmesi yapıldıktan sonra minibüs ile Kastamonu istikametine hareket edildi.Yazının devamında Kastamonu gezisi……

Faaliyet Ekibi:Hasan Boyacı,Cem Kaba (Dağcılık Federasyonu Kocaeli İl Temsilcisi),Aynur Zorlu,Cemal Üstün,Neşe Güler,Faik Ateş,Hakan Güler,Aytekin Yaşar,Erdal Keçe,İbrahim Aktan,Mehmet Küçüktiftik